петък, юли 09, 2010

Menta freakout

Напоследък в интернет се заговори за спиране от производсвто на добре познатата "Мента Пещера". Докато официално становище от едноименния винпром липсва, за причините и дори истинността на твърдението може само да се спекулира. Факт е, че Фейсбук-група под мотото "Върнете си ни Ментата" наброява близо 6000 члена, а особено засегнатите Menta Session горестно зоват към подкрепата й.

Както първият коментар към призива отбелязва, слухът може да е маркетингов трик. Реалността е в очите на наблюдателя и създаването на изкуствен недостиг е благодарен метод за повишаване на субективната стойност, търсенето и съзнанието за даден продукт. Ефектът е толкова по-силен, колкото по-популярен и обичан е продуктът, а в случая на традиционното лятно питие това определено е налице.

Интересен пример, на който ситуацията — в случай, че е целенасочен ход — напомня, е Whopper Freakout на Burger King. Накратко, един обикновен ресторант от веригата един ден просто спира да предлага любимия на всички посетители сандвич. Реакциите говорят сами за себе си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар