вторник, август 18, 2009

The Informers

- Graham, what else is there? You already have everything.
- I need someone to tell me what is good. OK? And I need someone to tell me what is bad.


Секс, наркотици и глем-рок. Срещу тях -- отчуждение и изпразнени от смисъл животи. Всичко побрано в 90 минути от няколко преплетени сюжета, пресичащи къде висините, къде дълбините на американското общество в Ел Ей от началото на 80-те. От обемните прически, през задължителния Wayfarer на Ray-Ban, до Гари Нюман и Cars, визията на The Informers съживява осемдесетарската естетика по начин, който изпълва зрителя ако не с носталгия, то с притаена завист по една бляскаво-мрачна епоха.

За разлика от American Psycho, тук Брет Ийстън Елис, автор на послужилата за основа на филма серия кратки истории, сам участва в преработката на творбата си в игрален сценарий. Резултатът, както Ню Йорк Таймс пише, е "отчасти поучителна история, отчасти воайористично пътуване във времето". И си струва.

Освен със звездния актьорски състав (Торнтън, Бейсинджър, Райдър, Рурк + половин дузина талантливи младежи), филмът радва и с качествен саундтрак. Хайлайтите са съответно два: безкрайно сладката Амбър Хърд и меланхоличната Only You.

8 коментара:

  1. "Only You" е уникално! Thanks! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Мда, и за мен много добър филм. На доста места го изкарват пълна боза, баща ми се чудише как може да съществува такъв глупав филм, но беше про. Накрая ме остави замислен.

    ОтговорИзтриване
  3. Критика има, дори от страна на създателите. Но взет сам по себе си, филмът много ми хареса.

    ОтговорИзтриване
  4. Зайо, и мен ме остави замислена накрая - "Тва ли беше филмът?", ама тва е било явно.

    Критика имало от създателите.. ми като е минало действието на наркотиците и са се хванали за главата "майко.. кво направихме.."

    Иначе готини хора и готина музика.

    ОтговорИзтриване
  5. Да, посланието хептен е било скрито за теб щом си се чудила дали това е бил филмът. :P.

    ОтговорИзтриване
  6. То ти сигурно виждаш скрито послание и в Monkey Island, какво да говорим.. :P

    ОтговорИзтриване
  7. послание, което да осмисляш дълго - надали, но филмът развлича. все пак -сторило ли ми се е или ким бейнсинджър малко преиграваше?

    ps/сигурно тук е и мястото да кажете бейсинджър ли е или бейсингър /да не се излагаме, нали, занапред :))

    ОтговорИзтриване
  8. "Развлича" е много точно. Колкото до името -- май Бейсингър е правилно, така че извинете грешката.

    ОтговорИзтриване