събота, октомври 27, 2007

Шок

Не съм чел "Без лого", въпреки че преди година я копирах от библиотеката в университета и оттогава стои като полуфабрикат под етажерката. Не че и тогава беше нова, но докато го сторя, авторката издала още нещо.

Доколкото разбрах от резюмето, "The Shock Doctrine" също критикува глобални политически и социално-икономически процеси - тема, в която Наоми Клайн явно се чувства удобно -, но това, което ми направи особено впечатление, беше краткото филмче по книгата. Режисьор е синът на Алфонсо Куарон - Jonás. Впрочем, Children of Men oще не съм гледал.

Във връзка с основната идея са включени твърде обезпокоителни кадри от 50-те, показващи ранни опити за приложение на шоковата терапия. Освен документалните материали, филмчето е пълно и с отчасти раздвижени stencils, които лично на мен ми напомнят Banksy. Също много хубава е и музиката му, за която имам усещането, че e от тук.

Интересен поглед.

4 коментара:

  1. без лого я четох 2 пъти и учудващо харесването ми нарасна. ама наоми клайн умее да разказва адски добре и разбираемо някакви сериозни и привидно затормозяващи факти от мнооооого задълбочени изследвания. фимчето е супер, а книгата ще си я заръчам още утре. мерси за инфото :D

    ОтговорИзтриване
  2. Interesting. A "Children Of Men" е уникален - наваксай го.

    ОтговорИзтриване
  3. Will do. И с книгата ще наваксам... някой ден.

    ОтговорИзтриване
  4. No Logo си заслужава четенето, наистина. Новата книга не ми е попадала още:)

    ОтговорИзтриване