вторник, февруари 07, 2006

Кинозадача

Осъзнавам, че посещаемостта на този сайт е минимална. И все пак ще инвестирам рисково в усилието да направя своеобразно запитване относно един мой проблем. То какъв проблем - туй да са ми проблемите, би си рекъл човек -, но пък както казах, не разчитам на масов feedback, пък и какво - как да си харча парите ли да те питам?
Тъй. Става дума за последния за този зимен семестър Tutorium (във Фрайбург им викали Tutorat; те се смеят на нашето, ние се смеем на тяхното, а всички в хор - на Симона) към Einführung in die Medienwissenschaft, който решихме да оползотворим като гледаме някой готин филм. Но кой?
Всеки от групата има право да даде един глас за едно от следните предложения:

King Kong (1933)
The Great Dictator (1940)
Citizen Kane (1941)
Vertigo (1958)
The Godfather (1972)
Lola rennt (1998)
Shadow of the Vampire (2000)
The Incredibles (2004)


Досега са гласували шест калпака, но, въпреки че анкетата не е анонимна, текущите резултати са видими явно само за вече упражнилите правото си на глас. Общо сме 15 човека, без да броим тутора.
На разположение имаш няколко аксиоми. Не искам филм, излязъл след 2000, защото такива в общия случай се появяват тук-там по тракерите (последният отпада дори без това условие, защото а) съм го гледал и б) е адски тъп). "Shadow of the Vampire" е на ръба, но пък изглежда силно атрактивен, както заради историята на Носферату, така и благодарение на присъствието на Джон Малкович и Уилем Дефо. Независимо от непростимия пропуск, че не съм гледал "Кръстникът", който от доста време се пъчи от първото място във вечната класация на imdb, този филм поне в момента не ме привлича ни най-малко. Към гигантски маймуни временно съм загубил интерес, предполагам заради интензивната рекламна кампания около пресния римейк на Питър Джаксън, така че бих пропуснал и него.
Силно ми импонират "Гражданинът Кейн" и "Вертиго", на които може да гледаш като основни претенденти за ценния ми глас. Първият е на Орсън Уелс, което само по себе си е сериозна причина да го отразя. Но историята на Хичкок ме грабна с краткото текстче за детектив, който страда от акрофобия (/query Многознайката) и мания към жена - два момента, които споделям, и виждам като възможност да се огледам в главния герой.

Имайки предвид описаната изходна ситуация, на коя лента би следвало да гласувам доверие?

edit: Гражданинът Кейн получи подкрепата ми. Към момента именно той се бори за първото място с Кръстника, като и двамата имат по три гласа. Решаваща за избора ми се оказа подсказката, че "Вертиго" може да бъде изтеглен от нета. А пък само да ми падне индивидът, гласувал за "Феноменалните", хубавичко ще го феноменализирам.

1 коментар:

  1. Ами, ако гледате Кръстника всичките серии трябва сигурно да изкарате ден, два в унито а? Ама твърдо съм За него. Велик е, даже наскоро гледах в БГ някои от сериите му.

    ОтговорИзтриване