неделя, юли 27, 2008

Заглавието

Когато го има, несъмнено най-важният елемент в един текст -- по простата причина, че е първото, с което читателят се сблъсква. Слабо формулираното заглавие не задължително отказва от четене на текста, но сериозно повишава вероятността за това.

Огилви например осъжда използването на т.нар. "слепи заглавия", които добиват смисъл едва с прочитането на текста. За рекламата това може и да важи, но лично намирам всякакви игри на думи, метафори или забавни словосъчетания за най-атрактивните заглавия. Що се отнася до дължината им, по мои впечатления, повечето от заглавията в тоя блог са от 2 (съществително и определящо го прилагателно) или 3 (две съществителни, свързани с предлог) думи.

Преди време разбрах, че CNN правят стабилен бизнес с тениски с щампи на красноречиви заглавия от информационния им поток, а малко след това се сблъсках с един бисер от българския такъв.

4 коментара:

  1. Много хубава идея е това с тениските или поне мен силно ме привличат. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Току-що получих спам със заглавие "Man killed by flying cocktail glass" и текст "Kids fight over baseball, parents stand on the sides watching".

    А представи си в-к Шок да почнат с такива тениски. Дали няма да отърча за една "Ути гасне от цироза" в M-размер :-D

    ОтговорИзтриване
  3. Хахаха, и аз бих си взела, само като я видя и ще ми става смешно. :D

    ОтговорИзтриване
  4. Meet Japan's 73-year-old porn star е само за мен!

    ОтговорИзтриване