В Scholz & Friends е време да помислят над изграждането на отдел "Пророчества". В рамките на три месеца агенцията изработи два буквално катастрофални сюжета за различни клиенти, които впоследствие се случиха наистина. От това загубиха далеч не само рекламистите.
Първо в края на януари Съюзът на немското занаятчийство беше принуден да спре иначе чудесния си имиджов спот, дело на агенцията, непосредствено след премиерата му. Причината бяха оплаквания от страна на тв зрители, свързали рушащия се без занаятчийството град с трагичните кадри от земетресението в Хаити.
Миналата седмица, броени дни преди изригването на Ейафятлайокутл, парализирал въздушния транспорт на континента, S&F пуснаха клип за прахосмукачки Siemens, включващ... вулкан. Метафората за extreme power е близка до ума и безобидна при нормални условия, каквито сегашните за жалост не са.
Въпреки нещастното съвпадение тази кампания имаше късмета да приключи по план още преди поредното оплакване. Остава въпросът, доколко оправдано е спирането на каквито и да било фиктивни произведения заради подобни асоциации. Лично, Das Lied vom Handwerk ме кара да настръхна от удоволствие и ако беше моя идея, досега да съм полудял заради безславния й край, сложен от група хора, неспособни да различават реалност и измислица.
Агенцията запазва чувство за хумор.
вторник, април 20, 2010
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар