Компютърни игри играя принципно толкова малко, че представянето на вече 4-5 в рамките на два месеца е един и за мен трудно обясним прецедент.
Сред най-новите от тях е набиращата скорост Machinarium, за която първо Заека ми показа зарибяващ трейлър, а днес от Еленко разбирам, че е достъпна като демо. Демото е кратко, но толкова увлекателно с прекрасните графика и музика, че ∼13-те евро за пълната версия плюс саундтрака към играта изглеждат напълно оправдани, ако не и нищожни.
Point-and-click-приключението е създадено от чешките Amanita Design и отличено на два гейм-фестивала. Историята като цяло не е ясна -- играчът управлява малък робот из тенекиения свят на бракми, джаджи и други роботи --, но целта е да се върви напред. Това, в традицията на жанра, става с разрешаване на загадки.
Последното важи и за второто предложение, което дори е безплатно: Gateway. За разлика от Machinarium обаче, шведите от Cockroach оставят детайлната визия на заден план. Първата част на играта набляга изцяло на пъзелите, спестявайки каквато и да е информация относно статуса на главния герой. Семпло изглеждащото човече върви, взаимодейства с предмети в без изключение закритите помещения и се стреми винаги да преминава към нови пространства.
Сюжетна линия в играта внася втората й част. Постепенно става ясно, че героят не само не е сам в странния си свят, но и някой в него има нужда от помощта му. Тук пъзелите стават малко по-трудни, но много по-интересни. Като цяло играта силно напомня старата класика MOTAS.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Доста приятна игричка Мехинариумът. Последният пъзел ме измъчи леко, но общо взето не са трудни за решаване. Напоследък сякаш се избягва пойнт-енд-клика, защото при 3Д създава някои неудобства, които могат да се избегнат по други начини за управление, към които се свиква лесно. Но пък пойнт-енд-клик си е класика.
ОтговорИзтриванеА доколкото разбрах май целта на роботчето е да намери роботинята си? Някакви такива мисли му изскачаха постоянно.